
Společnost TOWMOTOR CORPORATION založil v roce 1919 pan LESTER M. SEARS, když prezentoval prototyp průmyslového traktoru poháněného benzinem, který v oblasti manipulaci s materiálem představoval revoluční počin. Po úspěšné realizaci některých prodejních aktivit se Lesterův otec F. W. Sears rozhodl vložit do podniku investiční kapitál, načež ho až do své smrti v roce 1934 spolu se svým synem řídil z ředitelství nacházejícím se na Bliss Avenue v Euclidu (Ohio). Po výrobě menších traktorů, které prvních čtrnáct let tlačily nebo tahaly těžké náklady po průmyslových závodech, představila společnost Towmotor v roce 1933 první průmyslový vysokozdvižný vozík. V průběhu let byla konstrukce zefektivněna tak, aby mohla vzniknout kompaktní základní jednotka, která se vyznačovala krátkým poloměrem otáčení, vysokou rychlostí jízdy vpřed i vzad, dvojicí předních vidlic na hydraulických zvedácích a pečlivě vyváženou zadní částí. Ačkoli mnoho společností vyrábělo různé varianty, jednomístné verze Towmotor si získaly takovou oblibu, že veškerým průmyslovým vysokozdvižným vozíkům se obecně říkalo „towmotory“. Jelikož tyto vozíky byly považovány za zásadní prostředek z hlediska úspory nákladů, kdy jeden Towmotor vykonával práci třiceti mužů s ručními vozíky, dokázala společnost svou hodnotu prodejů, a to i během krize, zdvojnásobit. Odbyt jednotek Towmotor pro vykládku lodí byl velmi vysoký i během druhé světové války a války v Koreji.
Zkouška nosnosti vysokozdvižného vozíku před továrnou Towmoter Corp. v srpnu 1942. (Cleveland Press Collection, archiv CSU).
Pokračování příště...