Historie společnosti KMART
Obchodník Sebastian Spering Kresge začal podnikat v roce 1899 a první prodejna, kterou spoluvlastnil byla v Memphisu v americkém státě Tennessee. Projevil se jako schopný obchodník a dařilo se mu otevírat další filiálky širokosortimentního prodejního konceptu. V roce 1912 Kresge založil v Delaware společnost S.S. Kresge Company a otevřel 85 prodejen, které pak převedl pod novou firmu se sídlem v Michiganu. Ta se stala předobrazem budoucího řetězce s názvem Kmart.
Expanze úspěšně pokračovala a v roce 1924 měla společnost 257 obchodů a v roce 1929 se počet zvýšil na 597 obchodů. Kresge odešel z funkce prezidenta v roce 1925, nadále však zůstal předsedou představenstva společnosti.
Po válce se změnily nákupní zvyklosti a mnoho zákazníků se přestěhovalo z měst na předměstí. Menší prodejny ve městech byly nahrazovány velkoplošnými na předměstích. V roce 1962 v byla v San Fernandu v Kalifornii otevřena první filiálka pod názvem Kmart o rozloze 2 500 čtverečních metrů. Koncept o rozloze 7 400 čtverečních metrů byl pak představen v Garden City v Michiganu. Ačkoli řetězec dále otevíral obchody se značkou Kmart, společnost se stále oficiálně jmenovala S.S. Kresge Company. Až v roce 1977 změnila společnost svůj název na K Mart Corporation.
Až do listopadu 1990, kdy jej předstihla společnost Walmart, byl Kmart druhým největším maloobchodním prodejcem ve Spojených státech po společnosti Sears. V osmdesátých a devadesátých létech přesunula korporace velkou část své pozornosti z širokosortimentních prodejen Kmart na další koncepty, které získala nebo vytvořila, jako například Sports Authority, Builders Square a Waldenbooks.
V roce 1992 vstoupila společnost Kmart na východoevropský trh koupí 13 prodejen v Česku. Ty byly ale v roce 1996 prodány firmě Tesco.
Koncept velkoplošný hypermarketů Super Kmart Center (Super Kmart) byl uveden do provozu v devadesátých létech, nicméně hospodářské výsledky koncernu byly horší a horší a v portfoliu prodejen bylo množství nerentabilních filiálek. To vyústilo ve spojení s řetězcem Sears na počátku milénia. Ani to však společnost nezachránilo před úpadkem. Její prodejny byly postupně zavírány, nebo převzaty jinými maloobchodníky a do roku 2025 v podstatě zmizela z amerického trhu.
Kmart prodával různé automobilové díly a příslušenství, včetně olejových a vzduchových filtrů. Některé z těchto produktů nesly značku Kmart, jako například Kmart K-1 Motorvator Oil Filter nebo Kmart KA-50 Air Filter. Tyto produkty byly vyráběny jinými společnostmi a prodávány pod privátní značkou Kmart.