SCANIA

Historie společnosti Scania

Již od svého založení v roce 1891 se společnost Scania díky své strategii neustálých inovací stala jedním z předních světových výrobců těžkých nákladních vozidel a autobusů. V následujícím výčtu historických milníků se seznámíte s hlavními vůdčími osobnostmi, vynálezci a pracovníky, kteří měli výrazný podíl na vývoji této společnosti.

Hlavní milníky společnosti

2019: Scania organizuje den zaměřený na klimatické změny
20. září, před zahájením summitu OSN v New Yorku o klimatických změnách, organizuje společnost Scania celopodnikový den zaměřený na téma klimatických změn.

2019: Inovativní koncepce městské dopravy
Scania představuje projekt NXT, svou vizi elektrifikované a udržitelné městské dopravy od roku 2030.

2019: AXL - koncepce autonomního nákladního vozidla bez kabiny
Scania představuje vůz AXL, poslední produkt ze své autonomní řady, tj. plně autonomní nákladní vozidlo bez kabiny řidiče. 

2018: VW Truck & Bus se stává novým subjektem pod názvem TRATON
V roce 2015 společnost Volkswagen AG zakládá podniky Volkswagen Truck & Bus GmbH, aby obě své značky spojila do jednoho názvu a v roce 2018 se Volkswagen Truck & Bus transformuje v uskupení TRATON GROUP.

2018: Investice do výrobce bateriových článků
S cílem urychlit rozvoj elektrifikace dopravního průmyslu oznamuje společnost Scania svůj záměr investovat 10 milionů eur do partnerství se společností Northvolt.

2017: Nová řada XT 
V roce 2017 následuje dokončení řady nové generace nákladních vozidel Scania XT, která upoutala pozornost svým výrazným barevným provedením a robustními úpravami.

2016: Nákladní vozy nové generace
V roce 2016 je na trh uvedena nová řada nákladních automobilů pro dálkovou dopravu se zcela novou modulární kabinou.

2015: 150,000 nákladních vozů s aktivovanou konektivitou
Scania dodává stopadesátý tisící kus nákladního vozidla s aktivovanou konektivitou pro svého zákazníka - společnost Aconcagua Transportes v Argentině. 

2014: Scania zavádí vlastní chytré hodinky
Scania se stává lídrem i v oblasti individuálních komunikačních technologií, v nichž se pojí móda se špičkovou technologií, konkrétně ve formě chytrých hodinek komunikujících s nákladními vozidly.

2014: Přechod do plného vlastnictví společnosti VW
Volkswagen oznamuje veřejnou nabídku akcionářům společnosti Scania, aby všechny akcie společnosti Scania nabídli Volkswagenu za cenu 200 švédských korun v hotovosti za akcii.

2013: Nová řada Streamline 
Scania uvádí na trh novou řadu dálkových nákladních vozidel Streamline. Vylepšená aerodynamika a hnací ústrojí snižují spotřebu paliva až o 8 %. 

2012: Lodní motor V8 o výkonu 1.000 HP
Scania představuje výkonný lodní motor V8 o výkonu 1 000 HP se zkušební plavbou pro vybrané zákazníky a média mezi stockholmskými ostrovy.

2012: Přechod na nefosilní paliva
V březnu přechází Scania v segmentu interní dopravy na alternativní nefosilní paliva. 

2011: Motory Euro 6
Dva roky před termínem stanoveným legislativou představuje Scania první evropské nákladní vozy splňující kritéria normy Euro 6 vybavené šestiválcovými třináctilitrovými motory o výkonu 440 až 480 HP. 

2011: Standardní komunikační systém propojení vozidel
Správa vozového parku společnosti Scania činí v roce 2011 zásadní a progresivní rozhodnutí standardně vybavit všechna vozidla prodávaná v Evropě systémem Scania Communicator.

2010: Nový motor V8 o výkonu 730 HP
Nový osmiválec Scania s točivým momentem 3 500 Nm a výkonem 730 HP představuje nejvýkonnější motor pro nákladní vozidla na světě. 

2009: Nový nákladní automobil řady R získává ocenění “Vůz roku.” 
Pět let po uvedení na trh a s více než 200 000 dodanými vozidly po celém světě představuje Scania svou novou verzi špičkové řady R.

2007: Nový hybridní autobus na etanol
Společnost Scania představuje hybridní autobus poháněný etanolem vykazující úsporu spotřeby paliva minimálně o 25 % a snížení emisí uhlíku z fosilních paliv až o 90 %.

2006: Scania Truck Gear
Scania vstupuje do světa módy, kde se prezentuje kolekcí Scania Truck Gear.

2006: Autobusy nové generace 
V souvislosti se zavedením nové řady autobusů představuje Scania novou tržní strategii zaměřenou na segmentaci výrobků podle potřeb zákazníků. 

2005: Zavedení vstřikovacího systému XPI společně s firmou Cummins
Scania vstupuje do společného podniku s americkou společností Cummins za účelem výroby nového vysokotlakého systému vstřikování paliva Common-rail pro vznětové motory. 

2005: Se systémem SCR od Euro-IV k Euro-V 
Scania se stává prvním výrobcem těžkých nákladních automobilů, který vyrábí motory splňující emisní normy Evropské unie.

2004: Zavedení řady R
Zavedení řady R a později řady PRT v roce 2004 je začátkem éry s jasnější identitou jednotlivých modelů kabin. 

2003: První ročník soutěže Young European Truck Driver 
Ital Michele Sandri vítězí v prvním ročníku soutěže Young European Truck Driver (Nejlepší mladý evropský řidič) pořádané společností Scania.

2000: Nová filozofie výroby 
Tým výrobních specialistů obdržel pozvánku na několikaměsíční stáž do jednoho z výrobních závodů automobilky Toyota v USA. 

2000: Milionté vozidlo sjíždí z montážní linky v Zwolle 
Milionté vozidlo Scania sjíždí z montážní linky v nizozemském Zwolle. Na jeho výrobě se podílelo jedenáct výrobních jednotek v pěti zemích.

 

Pokračování příště...

 

 

Sortiment vyráběných filtrů:

110200, 1111131, 1117285, 1117285, 1117285, 11436936, 11436936, 1301696, 1301696, 1301696, 1329876, 1335678, 1335678, 1335678, 1335679, 1335679, 1335679, 1335680, 134419, 134419, 1347726, 1347726, 1347726, 1361685, 1361685, 1372444, 1372444, 1372444, 1373082, 1375997, 1379952, 1381235, 1384549, 1387548, 1387549, 1393640, 1401462, 1401462, 1411894, 1420197, 1421021, 1421021, 1421021, 1421022, 1421022, 1421022, 1429059, 1439036, 1446432, 1455253, 152875, 152875, 152875, 153465, 153465, 153468, 153468, 153468, 168185, 168185, 173171, 173171, 173171, 17371, 17371, 173771, 1761958, 181642, 181642, 181646, 210970, 210970, 210970, 211589, 211589, 211589, 211811, 217517, 217517, 217517, 218989, 218989, 218989, 219517, 219517, 219517, 2195176470, 2195196470, 2195196470, 235586, 235586, 235586, 261185, 261185, 261185, 263667, 269733, 269733, 269733, 274108, 274108, 274108, 290749, 303520, 309164, 309439, 309439, 309441, 309441, 309443, 309443, 309443001, 309443001, 310813, 310813, 310814, 310814, 310814, 310816, 310816, 310817, 310817, 310817, 326065, 326065, 326065, 342988, 342988, 342988, 343144, 343144, 343144, 349018, 350986, 350986, 350986, 350986, 35098601, 35098601, 35098601, 364624, 364624, 364624, 365727, 365727, 365727, 365729, 365729, 365729, 3657296470, 3657297087, 368016, 368016, 370750, 370750, 370750, 370754, 370754, 370754, 372984, 372985, 378396, 378396, 378396, 378396, 378396, 387284, 387284, 3957726470, 395773, 395773, 395773, 3957736470, 395776, 395776, 395776, 395813, 395813, 395813, 397813, 397813, 397813, 397814, 397814, 397814, 457431326, 457431326, 550154, 550154, 661302, 661302, 6750258236, 6750258236, 684684, 684684, 684864, 684864, 709457, 709457, 7284417, 7284417, 733216, 733216, 800334, 800334, 8339731, 8339731, 834940, 834940, 838475, 838475, 880334, 880334, 883364, 883364, 9144944, 9144944, 9309576, 9309576, LO1752, LO1752, LO1752, LO1753, LO1753

Poptávka filtru

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.