LOCKHEED

Historie společnosti

Příběh společnosti Lockheed Aircraft začíná u bratrů Allana a Malcolma Lougheadových, které svět letectví, po zhlédnutí několika show s kluzáky, zcela nadchl a pohltil. Allan v roce 1910 započal svou profesní dráhu jako letecký mechanik a krátce nato se naučil pilotovat letadlo. Když se v roce 1912 vrátil do San Franciska, rozhodl se společně se svým bratrem Malcolmem, že by si mohli založit vlastní leteckou dopravní firmu. 

V roce 1913 si bratři Lougheadovi, kteří si od místní společnosti provozující taxislužbu půjčili čtyři tisíce dolarů, postavili vlastní dvoumístný hydroplán pod označením Model G. Desetidolarový poplatek, který si bratři za jeden let účtovali, se většině lidí zdál příliš vysoký, takže kvůli nízkým tržbám nebyli schopni svým věřitelům splácet dluhy, načež přišli o letadlo. Další dva roky oba bratři zkoušeli všechny možné způsoby jak vydělat peníze, aby letadlo dostali zpět, dokonce se pustili i do rýžování zlata. Nakonec se jejich úsilí vyplatilo a své letadlo nejen získali zpět, ale také ho prezentovali na Panamsko-pacifické mezinárodní výstavě v San Francisku, která přilákala obrovské davy zájemců a současně i potenciálních zákazníků a cestujících. Díky penězům, které na výstavě vydělali, se oba bratři mohli přestěhovat do Santa Barbary a v roce 1916 založit společnost Loughead Aircraft Manufacturing Company. 

Jejich prvním projektem byl hydroplán F-1, v té době největší na světě, schopný přepravit 10 cestujících. Bratři si posléze najali Jacka Northropa, dvacetiletého kreslíře, aby na projektu dále pracoval. Letoun úspěšně odstartoval v roce 1918 a zakrátko se na ně obrátilo námořnictvo Spojených států s požadavkem na výrobu hydroplánů. Úspěch společnosti Loughead v podobě hydroplánu F-1 byl korunován kontraktem s námořnictvem na výrobu hydroplánu Curtiss HS-2L. Po první světové válce se společnost zaměřila na výrobu stroje S-1, civilního jednomístného dvojplošníku. Mělo se jednat o levný dopravní prostředek, ale poté co vynaložili na jeho vývoj a výstavbu 30 000 USD, byla požadovaná cena ve výši 2 500 USD pro běžného kupce příliš velká. V této finančně napjaté situaci Loughead Aircraft ukončil činnost v roce 1921 a Malcolm Loughead opustil letecký průmysl a přestěhoval se do Detroitu, kde se úspěšně angažoval ve vývoji automobilových hydraulických brzdových systémů.

V reakci, že jeho příjmení bylo často komoleno, si ho Malcolm oficiálně změnil, aby správně ladilo s výslovností a tak svou novou firmu pojmenoval Lockheed Hydraulic Brake Company. Allan se mezitím stal makléřem v prodeji nemovitostí a Jack Northrop v roce 1926 přešel k Donaldu Douglasovi. Později se Allan Loughead s Jackem Northropem znovu spojili a zajistili si peníze na založení společnosti Lockheed Aircraft Corporation – tentokrát i s pravopisně upraveným názvem „Lockheed“, aby se mohli spojit s úspěšným Malcolmovým podnikem v oblasti vývoje hydraulických brzd. S využitím své inovativní konstrukce na bázi jediného trupu podle dřívějšího stroje S-1 se jim podařilo vyrobit až nečekaně úspěšný vysokorychlostní jednoplošník Vega. S doletem tisíc mil, cestovní rychlostí 185 mil za hodinu a kapacitou pro šest lidí si tento letoun rychle získal oblibu u mnoha předních světových pilotů, včetně Amelie Earhartové a Wileyho Posta.

Jack Northrop opustil Lockheed v roce 1928, aby sám rozjel svůj vlastní úspěšný letecký podnik. Následující rok Allan Loughead prodal firmu společnosti Detroit Aircraft Corporation a krátce po tomto prodeji společnost Lockheed Aircraft zbankrotovala a již se nedokázala během světové hospodářské krize udržet nad vodou. V roce 1932 společnost odkoupil investiční finančník Robert Gross a díky tomu jméno Lockheed nezmizelo ze světa. V příštích několika desetiletích Lockheed Air Corporation pokračoval ve vývoji inovativních letadel, jako byl kupříkladu ekonomicky úsporný stroj Electra anebo vysoce výkonný letoun Constellation. Allan Loughead, stejně jako jeho bratr, si v roce 1934 oficiálně změnil jméno na Allan Lockheed. Ve třicátých letech založil další dvě společnosti na výrobu letadel, obě však neúspěšné. Po druhé světové válce pokračoval ve své dráze v oblasti prodeje nemovitostí a příležitostně se angažoval jako letecký konzultant. Jeho láska k létání však zůstávala pořád stejná a s leteckou společností Lockheed Air Corporation udržoval neformální vztah až do své smrti v roce 1969. 

Sortiment vyráběných filtrů:

574082, 574082, 574088, 574088, 574089, 574089, 574090, 574090, 574091, 574091, 574105, 574105, 574106, 574106, 574107, 574107, 574108, 574108, 574110, 574110, 574111, 574111, 574112, 574112, 574113, 574113, 574122, 574122, 574124, 574124, 574127, 574127, 574129, 574129, 574130, 574130, 574132, 574132, 574133, 574133, 574139, 574139, 574140, 574140, 574141, 574141, 574146, 574146, 574148, 574148, 574153, 574153, 574155, 574155, 574159, 574159, 574160, 574160, 574161, 574161, 574165, 574165, 574165, 574169, 574169, 574177, 574177, 574179, 574179, 574183, 574183, 574184, 574184, 574187, 574187, 574193, 574193, 574195, 574195, 574196, 574196, 574198, 574198, 574200, 574200, 574203, 574203, 574204, 574204, 574210, 574210, 574212, 574212, 574213, 574213, 574214, 574214, 574216, 574216, 574217, 574217, 574220, 574220, 574221, 574221, 574222, 574222, 574225, 574225, 574226, 574226, 574227, 574227, 574229, 574229, 574230, 574230, 574233, 574233, 574235, 574235, 574237, 574237, 574238, 574238, 574239, 574239, 574242, 574242, 574245, 574245, 574246, 574246, 574247, 574247, 574249, 574249, 574254, 574254, 574255, 574255, 574256, 574256, 574257, 574257, 574258, 574258, 574262, 574262, 574263, 574263, 574264, 574264, 574265, 574265, 574266, 574266, 574270, 574270, 574271, 574271, 574272, 574272, 574273, 574273, 574278, 574278, 574279, 574279, 574280, 574280, 574281, 574281, 574282, 574282, 574284, 574284, 574286, 574286, 574287, 574287, 574288, 574288, 574297, 574297, 574319, 574319, 574344, 574344, 574358, 574358, 574360, 574360, 574361, 574361, 574368, 574368, 574369, 574369, 574371, 574371, 574379, 574379, 574380, 574380, 574381, 574381, 574385, 574385, 574386, 574386, 574389, 574389, 574390, 574390, 574391, 574391, 574392, 574392, 574393, 574393, 574397, 574397, 574398, 574398, 574399, 574399, 574399, 574400, 574400, 574401, 574401, 574402, 574402, 574403, 574403, 574405, 574405, 574409, 574409, 574413, 574413, 574415, 574415, 574432, 574432, 574439, 574439, 574440, 574440, 574441, 574441, 574445, 574445, 574450, 574450, 574451, 574451, 574455, 574455, 574459, 574459, 574460, 574460, 574461, 574461, 574463, 574463, 574464, 574464, 574466, 574466, 574466, 574468, 574468, 574469, 574469, 574471, 574471, 574473, 574473, 574474, 574474, 574476, 574476, 574477, 574477, 574479, 574479, 574481, 574481, 574484, 574484, 574488, 574488, 574521, 574521, 574585, 574585, FA204, FA204, FA235, FA235, FA237, FA237, FA279, FA279, FA432, FA432, FA439, FA439, FA441, FA441, FA445, FA445, FA450, FA450, FA451, FA451, FA455, FA455, FA459, FA459, FA460, FA460, FA461, FA461, FA463, FA463, FA464, FA464, FA466, FA466, FA466, FA468, FA468, FA469, FA469, FA471, FA471, FA473, FA473, FA474, FA474, FA476, FA476, FA477, FA477, FA479, FA479, FA481, FA481, FA484, FA484, FA487, FA487, FA488, FA488, FC161, FC161, FC184, FC184, FC187, FC187, FC193, FC193, FC196, FC196, FC245, FC245, FC360, FC360, FC368, FC368, FC385, FC385, FG111, FG111, FG113, FG113, FG129, FG129, FG132, FG132, FG133, FG133, FG139, FG139, FG165, FG165, FG165, FG177, FG177, FG179, FG179, FG369, FG369, FG371, FG371, FG380, FG380, FG381, FG381, FG386, FG386, FG389, FG389, FG390, FG390, FG391, FG391, FG392, FG392, FG393, FG393, FG395, FG395, FG397, FG397, FG398, FG398, FG399, FG399, FG399, FG400, FG400, FG401, FG401, FG402, FG402, FG403, FG403, FG405, FG405, FG409, FG409, FG413, FG413, FG415, FG415, FH105, FH105, FH106, FH106, FH107, FH107, FH108, FH108, FH110, FH110, FH112, FH112, FH122, FH122, FH124, FH124, FH127, FH127, FH130, FH130, FH140, FH140, FH141, FH141, FH146, FH146, FH148, FH148, FH153, FH153, FH155, FH155, FH159, FH159, FH160, FH160, FH169, FH169, FH183, FH183, FH195, FH195, FH198, FH198, FH203, FH203, FH210, FH210, FH212, FH212, FH213, FH213, FH214, FH214, FH216, FH216, FH217, FH217, FH220, FH220, FH221, FH221, FH222, FH222, FH225, FH225, FH226, FH226, FH227, FH227, FH229, FH229, FH230, FH230, FH233, FH233, FH238, FH238, FH239, FH239, FH242, FH242, FH246, FH246, FH247, FH247, FH249, FH249, FH254, FH254, FH255, FH255, FH256, FH256, FH257, FH257, FH258, FH258, FH262, FH262, FH263, FH263, FH264, FH264, FH265, FH265, FH266, FH266, FH270, FH270, FH271, FH271, FH272, FH272, FH273, FH273, FH278, FH278, FH280, FH280, FH281, FH281, FH282, FH282, FH284, FH284, FH285, FH285, FH286, FH286, FH287, FH287, FH288, FH288, FH297, FH297, FH319, FH319, FH344, FH344, FH358, FH358, FH361, FH361, FH379, FH379, FH521, FH521, FH585, FH585, FH82, FH82, FH88, FH88, FH89, FH89, FH90, FH90, FH91, FH91

Poptávka filtru

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.