DIAMOND T

Historie

Prodejna vozů Diamond T v Oregonu, 40. léta 20. století. C. A. Tilt založil v roce 1905 v Chicagu společnost Diamond T Motor Car Company. Název společnosti údajně vznikl tak, že Tiltův otec, který vyráběl boty, vytvořil logo s velkým písmenem "T" (jako Tilt) orámovaným diamantem neboli symbolem vysoké kvality. Znakem na kapotě nákladních automobilů společnosti byl pes v zápřahu saní. V prvopočátcích společnost vyráběla cestovní vozy, později se však proslavila svými nákladními automobily. V roce 1967 se jako dceřiná společnost White Motor Company sloučila s firmou Reo Motor Company, načež vznikla nová společnost pod názvem Diamond Reo Trucks, Inc.

Během druhé světové války vyráběla společnost Diamond T klasický těžký tahač 980/981, který britská nákupní komise rychle zakoupila ve verzi tahače pro přepravu cisteren. Ve spojení s přívěsem Rogers prokázal tento nákladní automobil britským ozbrojeným silám vynikající služby během tažení v severní Africe, kde jeho výkon a robustní konstrukce umožňovaly vyprošťování poškozených tanků i v těch nejnáročnějších podmínkách. Kromě toho společnost Diamond T vyráběla celou řadu čtyřtunových nákladních automobilů 6X6 řady G509, včetně nákladních i sklápěcích verzí, návěsových tahačů, vyprošťovacích nákladních automobilů, a také některé lehčí nákladní automobily i polopásové vozy G7102. Společnost Diamond T figurovala na 47. místě mezi americkými korporacemi v žebříčku vyčíslujícím hodnotu vojenských výrobních zakázek za druhé světové války. Podnik také vyráběl tři druhy automobilů verze pickup: tj. Model 80, 201 a 202. Pickupy byly poháněny šestiválcovými motory Hercules řady QX. Model 80 se vyráběl v letech 1936 až 1938 a model 201 v letech 1938 až 1949.

Komerční modely

1928–1929 V těchto letech firma docílila zásadních mechanických vylepšení v celé modelové řadě, kdy představila uzavřenou kabinu s dveřmi. Automobily byly vybaveny hydraulickými bubnovými brzdami na všech kolech. Těžké nákladní vozy byly poháněny šestiválcovými motory Continental a Hercules a lehké automobily čtyřválcovým motorem Buda. Všechny nákladní vozy měly zadní nápravy s převodovkou. V roce 1929 dosahovala nosnost podvozku (hmotnost nástavby a užitečného zatížení) až 12 tun (10 900 kg) na třech nápravách.

1933–1935 V roce 1933 byla představena nová celoocelová krytá kabina s dveřmi a rolovacími okny. V rámci změny stylu byla kabina v roce 1935 vylepšena o „zjednodušené“ čelní sklo ve tvaru V. Tato kabina byla instalována na užitkové a vojenské nákladní automobily až do roku 1951, kdy byla nahrazena novou. V roce 1935 byly nákladní automobily vylepšeny také po mechanické stránce a rovněž byly představeny nové modely, které se vyvíjely po celý zbytek třicátých let. V roce 1940 se začaly používat šestiválcové benzinové a naftové motory Hercules o výkonu až 118 koní (88 kW) a v roce 1940 byly zavedeny dieselové motory Cummins o výkonu až 200 koní (150 kW).

1940–1942 V roce 1940 se začaly používat šestiválcové zážehové a vznětové motory Hercules o výkonu až 118 koní (88 kW) a také dieselové motory Cummins o výkonu až 200 koní (150 kW). V roce

1942 se začaly vyrábět vylepšené modely, jejichž výroba byla zastavena již po pouhých 530 kusech, kdy firma přešla na válečnou výrobu vojenských taktických nákladních automobilů a polopásových vozidel.

1946–1947 Výroba užitkových nákladních automobilů byla v roce 1942 pozastavena a přesměrována na válečnou výrobu. Menší počet užitkových nákladních automobilů se začal vyrábět v roce 1944 a další kusy v roce 1945. V roce 1946, prvním roce plné komerční výroby, bylo vyrobeno pět modelů, a v roce 1947 čtrnáct. Po druhé světové válce se těžké nákladní automobily měřily podle hrubé hmotnosti (GVWR), což je celková hmotnost podvozku, karoserie a užitečného nákladu. V roce 1947 se vyráběly podvozky s nosností od 8000 liber (3600 kg) do 36000 liber (16000 kg) s kabinami ve standardní, lůžkové nebo trambusové verzi. Každoroční obměňování modelů bylo ukončeno a řada modelů zůstala v nezměněné podobě až do roku 1950. Společnosti Continental, Cummins a Hercules nabízely benzínové a naftové motory. Jednoduché a tandemové zadní nápravy byly k dispozici v řadě variant rozvorů.

 

Sortiment vyráběných filtrů:

10196H2, 10196H2, 10198H2, 10198H2, 10298K1, 10298K1, 10392H2, 10392H2, 11403, 11403, 11415H, 11415H, 11415W, 11415W, 11441H, 11441H, 1240A6, 1240A6, 126517, 126517, 1318A6, 1318A6, 1319A6, 1319A6, 132732, 132732, 1391A6, 1391A6, 1415W, 1415W, 1431A6, 1431A6, 1481K1, 1481K1, 1496A6, 1496A6, 1653A6, 1653A6, 1668A6, 1668A6, 1673A6, 1673A6, 1752A6, 1752A6, 179639, 1887A6, 1887A6, 1888A6, 1888A6, 1888A6, 1906A6, 1906A6, 1907A6, 1907A6, 1945A6, 1945A6, 21247C, 21247C, 213763, 213763, 214154, 214154, 21415H, 21415H, 21415W, 21415W, 216762, 216762, 216763, 216763, 216775, 216775, 2241A6, 2241A6, 2249A6, 2249A6, 2270H2, 2270H2, 2303H2, 2303H2, 2314H2, 2314H2, 2323N2, 2323N2, 2325H2, 2325H2, 2413N2, 2413N2, 2478K12, 2478K12, 2520H2, 2520H2, 2574H2, 2574H2, 2574H21, 2574H21, 2574H22, 2574H22, 2575H2, 2575H2, 2586H2, 2586H2, 2647H2, 2647H2, 2718H2, 2718H2, 2951H2, 2951H2, 2951H23, 2951H23, 2951H24, 2951H24, 302106PS, 302106PS, 3023987, 3023987, 3101112H2, 3101112H2, 3107361H2, 3107361H2, 3107365H2, 3107365H2, 3107368H2, 3107368H2, 3113750, 3113750, 3122H2X, 3122H2X, 31415W, 31415W, 316702, 316702, 3241A6, 3241A6, 3273H2, 3273H2, 327A6, 327A6, 328A6, 328A6, 3392H2, 3392H2, 3428H2, 3428H2, 3456H2900, 3456H2900, 3457H2, 3457H2, 3547H2, 3547H2, 3563H2, 3563H2, 3891H21, 3891H21, 3913H21, 3913H21, 3913H22, 3913H22, 3914H2901, 3914H2901, 3933H2, 3933H2, 3933H21, 3933H21, 41427R, 41427R, 4224H2900, 4224H2900, 4320512, 4320512, 4371164, 4371164, 439216, 439216, 4505289, 4505289, 51427P, 51427P, 524318, 524318, 53571086, 53571086, 53571090, 53571090, 5575N21, 5575N21, 5575N23, 5575N23, 66450, 66450, 673374, 673374, 687H3, 687H3, 700635H2, 700635H2, 701036H2, 701036H2, 7088627H2, 7088627H2, 7088752H2, 7088752H2, 712H3, 712H3, 81427C, 81427C, 827200, 827200, 852924, 852924, 859345, 859345, 859777, 859777, 860393H2, 860393H2, 860429, 860429, 866155, 866155, 867014, 867014, 869336H2, 869336H2, 873342, 873342, 878536, 878536, 888686H2, 888686H2, 889232H2, 889232H2, 891733, 891733, 892007, 892007, 892161, 892161, 892868, 892868, 896688H2, 896688H2, 899322H2, 899322H2, 9830F, 9830F, A90435, A90435, BB21416, BB21416, BM33761, BM33761, BM59678, BM59678, C41783A, C41783A, C44758, C44758, DE11450, DE11450, DE64478, DE64478, DE67714, DE67714, DR104, DR104, DR105, DR105, DR250, DR250, DR516, DR516, DR588, DR588, DR750D, DR750D, DT81427C, DT81427C, N23580A, N23580A, N27580, N27580, N40580, N40580, N44580, N44580, ND104344A, ND104344A, ND104344B, ND104344B, ND104344C, ND104344C, ND104344D, ND104344D, P1698, P1698, P1699, P1699, P1988, P1988, P1992, P1992, P1999, P1999, P2096, P2096, P2103, P2103, P2172, P2172, P2175, P2175, P2355, P2355, P2377, P2377, P2446, P2446, P2674, P2674, P2675, P2675, P2676, P2676, P2677, P2677, P2678, P2678, P2679, P2679, P2684, P2684, P2820, P2820, P2881, P2881, S1953, S1953, S3062A, S3062A

Poptávka filtru

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.