Firma Hengst „staví most“ mezi koňskou sílou, motory a olejovými a palivovými filtry. Zda byl název Hengst (německy hřebec) jen pouhá náhoda nebo opravdu osud, se dumá už více než půl století. Přesněji od roku 1958.
Tehdy Walter Hengst založil v Münsteru v Německu firmu s názvem Ing. Walter Hengst KG. Byl to právě Walter Hengst, jež položil základy pro rušný a úspěšný rozvoj společnosti, která je nyní pod vedením jeho vnuka – Jensa Röttgeringa – a s novým názvem Hengst SE & Co KG. Společnost byla založena v době mnoha nových začátků i nového vývoje. Držet krok s rychle se rozvíjejícím automobilovým průmyslem a jeho neustále se zvyšujícími požadavky na filtrační produkty bylo hlavní činností firmy v roce 1958, ale i dnes.
Při pohledu zpátky do historie společnosti je nemálo vzrušující také historie rodiny Waltera Hengsta. Vždy je totiž důležité nezapomenout na rodinné kořeny a vývoj. Pohled zpět do firemní historie však v první řadě posiluje firemní důvěru a optimismus pro bezpečnější budoucnost společnosti Hengst SE & Co KG i jejích zaměstnanců. I proto motto společnosti zůstává nezměněné: „Pokud to funguje, vezměte si to. Pokud to nefunguje, nechte to být.“
Jak šel čas – rok 1958 až 2012
1958 – inženýr Walter Hengst založil v německém Münsteru společnost Ing. Walter Hengst KG
1959 – byl založen Hengst Racing Team
1961 – první a hlavní díl filtru oleje pro osobní automobily Mercedes-Benz
1962 – byl postaven první výstavní stánek na mezinárodní automobilové výstavě (IAA)
1968 – zahájení výroby „sériová část" dodávek olejových filtrů pro Porsche
1974 – první palivový duplex filtr pro kanadské trajekty
1977 – do firmy vstoupil zeť Waltera Hengsteho – Günter Röttgering. V této souvislosti se společnost přejmenovala na Ing. Walter Hengst GmbH & Co KG
1977 – byl položen základní kámen k rozšíření hlavní budovy v Münsteru v Německu
1979 – došlo k založení prvních zahraničních dceřiných společností. Výrobní zařízení pro našroubování filtrů vzniklo ve Vöcklabrucku v Rakousku.
1980 – byla zahájena sériová výroba prvních celoplastových tlumičů sání pro užitková vozidla Mercedes Benz
1987 – proběhlo ukončení a oficiální zahájení prací 2 v Münsteru v Německu
1988 – byla zahájena sériová výroba prvního servisního olejového filtru s automatickým vypouštěcím systémem a plastovým šroubovacím uzávěrem
1990 – byla převzata firma VEB Filter- & Vergaserwerk v Berlíně, společnost byla přejmenována na Hengst Filterwerke Berlin GmbH & Co KG
1993 – světová inovace: společnost uvedla na trh ekologický filtrační systém ENERGETIC®, první kov bez filtrační vložky
1995 – Hengst obdržel cenu inovace v Münsteru za vědu a ekonomii pro rozvoj ekologického systému olejových filtrů ENERGETIC®
1995 – první šálkový olejový filtr s integrovanou odstředivkou
1996 – zahájena sériová výroba prvního kapalinového modulu pro správu motorů Mercedes-Benz
1996 – zahájena sériová výroba multifunkčních olejových modulů s integrovanou podporou motoru
1998 – nejhorší požár po 2. světové válce ve městě Münster zničil třetinu Hengst-Filterwerke
1999 – v Joinville v Brazílii byl založen společný podnik nazývající se Hengst-Wetzel Ltda
2000 – v obci Nordwalde byla vybudována firemní slévárna hliníku, dále došlo k rozšíření výroby ENERGETIC®
2001 – zahájen provoz logistického centra v Nordwalde
2002 – tento rok patřil vývoji ENERGETIC® systému pro přímou montáž
2004 – firma se soustředila především na značku filtru Hengst, v témže roce byla ukončena výroba Luber-finer a Champ brands
2005 – byla založena dceřiná společnost Hengst Filter Systems (Kunshan) Co, Ltd Kunshan, PRC
2005 – v Severní Americe byla založena dceřiná společnost Hengst, Inc v Camdenu, SC
2005 – rok vývoje multifunkčních modulů s integrovanými čerpadly chladící kapaliny
2006 – Hengst Industria de Filtros Ltda. otevřela novou firemní budovu v Joinville v Brazílii
2008 – došlo k rozvoji vysokorychlostní gravitace odstředivky pro všechny výkonové třídy
2009 – v německém Münsteru byla dokončena výstavba nové továrny a zahájen provoz Competence Centre Energetic
2012 – Hengst obdržel zvláštní uznání v mezinárodní soutěži Hliníkový tlakový odlitek 2012
Filtrace je věda sama o sobě. Tak to vidí Hengst AUTOMOTIVE
Princip filtrace lze shrnout do několika slov: Filtrace je proces zachycení všech škodlivých látek a částic s cílem jejich snížení. Účelem filtrace je snížení opotřebení částí, které vyžadují ochranu, a zároveň také k ochraně lidského zdraví a životního prostředí.
Filtrace však může být vyjádřena i v pouhých třech slovech: filtrace je Hengst.
Pro řadu výrobců automobilů, velkoobchodníků na trhu servisních dílů a pro rostoucí počet průmyslových zákazníků je název Hengst synonymem pro filtraci a řízení tekutin. Proto firma neustále pečuje o svoji pověst a samozřejmě pracuje na zlepšení její kompetence ve filtraci.
Maximální výkon v geometrii, fyzice a chemii
Samozřejmě, že výběr, úprava a zušlechťování filtračního média pro jejich používání, stejně jako různé plisování techniky jsou vědy sami o sobě. Hengst, geometrie, fyzika a chemie zde však hrají rozhodující roli. Navíc jsou zde neustálé požadavky ze stran návrhářů a vývojářů. Koneckonců, výkon filtračního média je také velmi důležitý.
Dalším důležitým požadavkem je, aby řešení filtrace bylo prostorově úsporné a lehké, jak je to jen možné. To platí především v situacích, které vyžadují nenáročnou instalaci a údržbu. Filtrace je ale také otázkou strojírenství, stavebnictví, designu a správného výběru materiálu. Jednotlivé filtry jsou stále častěji transformovány do složitých dílů nebo kompletních filtračních konceptů. I proto byl vytvořen multifunkční kapalinový systém správy kombinující všechny tyto požadavky.
V současné době je filtrace značky Hengst naprosto univerzální. Dokazují to četné vědecké procesy, které společnost Hengst zvládla. Na automobilový i ostatní průmysl se firma Hengst soustředí více než 55 let.
Máme nejlepší zákazníky na celém světě
Horní část olejové vany s olejem a filtračním systémem pro AUDI W12 FSI.
Lehká konstrukce modulu byla vyvinuta s horní částí olejové vany pomocí technologie hliníkového tlakového lití. Díky tomu je možné integrovat řadu funkcí blízko k motoru a optimálně využít dostupné prostory pro instalaci.
Podstatnou novinkou je dlouhé připojovací potrubí mezi chladičem oleje a komponenty olejového filtru. To je již kompletně vyrobené v průběhu lití tlaku, který umožňuje připojení těchto komponent, které jsou umístěny na dvou protilehlých stranách motoru – bez dalšího šroubování nebo krycích víček.
Horní část olejové vany je vývojem, které patří do rozsahu Energetic® konstrukce, která je šetrná k životnímu prostředí a její údržba je rychlá a nekomplikovaná.